Правова допомога

 

Макарівське бюро правової допомоги

08000  смт Макарів, вул. Димитрія Ростовського, 26
Телефон: (04578) 6-01-90

 

в.о. директора Бенедіктов Тарас Олександрович
головний спеціаліст Живага Олена Сергіївна




ПРОЦЕДУРА ПЕРЕДАЧІ ЗЕМЛІ В ОРЕНДУ

e-mail Друк PDF

Щоб передати землю в оренду необхідно мати документ, який підтверджує, що громадянин є власником земельної ділянки. Документи, які посвідчують право власності на земельну ділянку, можна розділити на 2 групи. Перша, документи, видані до 1 січня 2013 року: державний акт на право приватної власності на землю; державний акт на право власності на землю чи державний акт на право власності на земельну ділянку. Друга, документи, які видавалися після 1 січня 2013.:свідоцтво про право власності на нерухоме майно чи витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.
Право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою. При зміні власника право власності на земельну ділянку без зміни її меж та цільового призначення також посвідчується договором купівлі-продажу або свідоцтвом про право на спадщину.
Другим важливим питанням є вибір орендаря, з яким підписується договір оренди. Відповідно до чинного законодавства орендарями земельних ділянок можуть бути: державні адміністрації всіх рівнів, Кабінет Міністрів та уряд Криму в межах повноважень, визначених законом; сільські, селищні, міські,районні та обласні ради, Верховна Рада Криму і громадяни і юридичні особи України,іноземці та особи без громадянства,іноземні юридичні особи,міжнародні об'єднання та організації, а також іноземні держави.
Між власником та орендарем має бути укладений договір оренди землі, зареєстрований відповідно до діючих на момент укладання законів. Договір укладається у письмовій формі й може бути посвідчений нотаріально. Він має містити інформацію про об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування, розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди і орендну плату (розмір, індексація, спосіб та умови розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду, відповідальність за несплату).
Строк дії договору для ділянок сільськогосподарського призначення – від 7 до 50 років. Розмір щорічної орендної плати встановлюється за згодою сторін, але не може бути меншим за 3% вартості земельної ділянки. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися й інші умови.
Додамо, при відсутності кадастрового номеру необхідно звернутися до спеціалізованого підприємства щодо виготовлення технічної документації із землеустрою. Після цього треба пройти реєстрацію в регіональному підрозділі Держгеокадастру та зареєструвати право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін або у судовому порядку. Договір може бути розірваний за згодою сторін або ж на вимогу однієї із сторін за рішенням суду. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, окрім випадків, коли така можливість прописана у самому договорі. Зазначимо, підписання договору є необхідною, але не достатньою умовою для того, щоб повноцінно вступити в права користування орендованою ділянкою. Право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації оренди земельної ділянки.
Провести державну реєстрацію права оренди земельної ділянки може будь-який суб’єкт держреєстрації: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад; нотаріуси; центри надання адміністративних послуг; інші акредитовані суб'єкти.
Держава чітко визначає вартість послуги з реєстрації договорів оренди в залежності від строку, за який буде реєстраторами проведено цю процедуру. Вартість змінюється від 0,05 прожиткового мінімуму за реєстрацію протягом 5 робочих днів до 2,5 прожиткових мінімумів за термінову реєстрацію впродовж 2 години.

 

Оплата тимчасової непрацездатності

e-mail Друк PDF

Роботодавець зобов'язаний оплачувати працівникам лікарняний. Підставою для виплати є листок тимчасової непрацездатності.
Кабінет Міністрів встановлює розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності у відповідності з законом “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування”. Він визначає єдиний порядок встановлення розміру допомоги по тимчасовій непрацездатності протягом перших п'яти днів (які будуть оплачуватися роботодавцем) і з шостого дня лікарняного (які будуть оплачуватися за рахунок фонду соціального страхування). Допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується застрахованій особі за весь період тимчасової непрацездатності до дня відновлення (або встановлення інвалідності).
У відповідності з законом “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування” розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності залежить від страхового стажу:

  • 50 % середнього заробітку – до 3 років страхового стажу;
  • 60 % середнього заробітку - від 3 до 5 років страхового стажу;
  • 70 % середнього заробітку, від 5 до 8 років страхового стажу;
  • 100 % середнього заробітку - більше 8 років страхового стажу для окремих категорій за законодавством (постраждалий внаслідок Чорнобильської катастрофи; здійснює догляд за дитиною до 14 років, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи; ветеран Другої світової війни, пережив чоловік ветерана або солдата, убитого в бою; донор крові).

Якщо стаж страхування (протягом останніх 12 місяців до настання страхового випадку) становить менше шести місяців, оплата тимчасової непрацездатності буде проведена в розмірі нарахованої заробітної плати, але не вище місячної мінімальної заробітної плати. Сума оплати днів тимчасової непрацездатності в місяць не повинна перевищувати максимальну величину бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (25 прожиткових мінімумів для працездатного населення).
Середній заробіток для цих виплат розраховується відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266 в випадках, встановлених законом.
Джерела: ст. 19, 20, 22, 24 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування” вiд 23.09.1999 № 1105-XIV; ст. 1 i 7 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” вiд 08.07.2010 № 2464-VI; Постанова Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 № 440; Постанова Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266; ст. 25 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14.01.1998 № 16/98-ВР

 

«Онлайн будинок юстиції» сервіс для кожного українця»

e-mail Друк PDF

Проект Міністерства юстиції «Онлайн будинок юстиції» тепер доступний для кожного українця. Послуги Міністерства юстиції можна отримати лише за 3 кліки мишки, зайшовши  на сайт сервісу: https://online.minjust.gov.ua/
«Он-лайн будинок юстиції» - це можливість не виходячи з власного дому :
повторно отримати документиу сфері реєстрації актів цивільного стану;
зареєструвати або ліквідувати фізичну особа підприємця;
зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації;
отримати дані про електронний цифровий підпис;
отримати інформацію з усіх реєстрів Мін’юсту.
Ще одна послуга – соціальний ліфт. Бажаючі влаштуватись на роботу в органи юстиції, можуть  залишити свою анкету, і вона буде автоматично вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції.
Також «Он-лайн будинок юстиції» надає можливість скористатися послугою «СМС-Маяк», яка інформує українських громадян через СМС про будь-які реєстраційні дії, які вчиняються з їхньою нерухомістю, а також сповіщає власників про те, хто з користувачів реєстру цікавився їхнім майном. Завдяки СМС-інформуванню кожен громадянин може в режимі реального часу контролювати своє нерухоме майно.
Задля зручності користувачів на порталі сервісу розміщена інструкція з отримання кожної запропонованої послуги, а також є опція «залишити відгук».
Міністерство юстиції виходить в лідери серед  державних органів, де запроваджуються електронні технології. «Онлайн будинок юстиції» - платформа, яка дійсно ефективно працює та користується великою популярністю. Тому Мін’юст планує у подальшому ще більш розширити перелік електронних послуг.

 

Благодійний фонд «Право на захист» та Макарівське бюро правової допомоги інформує:

e-mail Друк PDF

Проект «Правова допомога особам без громадянства та особам, які перебувають під ризиком «безгромадянства» почав роботу в червні 2017 року.
Проект реалізується за фінансової підтримки Управління Верховного комісара ООН у справах біженців (UNHCR) на території Києва та Київської області.
Цільова аудиторія проекту - особи без громадянства (ЛБГ) і особи, що знаходяться під ризиком «безгромадянства».
Такими особами можуть бути:
- громадяни колишніх радянських республік, які вчасно не оформили громадянство України;
- громадяни інших новоутворених держав;
- бездомні;
- ромське населення;
- особи, які звільнилися з місць позбавлення волі;
- внутрішньо переміщені особи, які втратили особисті документи;
- біженці.
- досить часто ЛБГ взагалі не мають документів, що робить їх вкрай вразливою категорією населення, а їхні діти опиняються під ризиком громадянства.
З метою зменшення числа ЛБГ, проект з надання правової допомоги включає таку діяльність БФ «Право на захист»:
- консультування з питань придбання та підтвердження громадянства, отримання особистих документів:
+38 (044) 337-17-63
+38 (093) 039-00-71
+38 (093) 039-00-31
- надання правових консультацій в офісі БФ «Право на захист» за адресою:  м Київ, вул. Щекавицька, 55; (м.Контрактова площа) e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
- виїзди мобільних груп по місту Києву і Київській області з метою виявлення ЛБГ і надання їм юридичних консультацій;
- проведення інформаційних зустрічей з населенням про важливість отримання паспорта;
- супровід і представництво інтересів клієнта адвокатом при спілкуванні з державними органами, в тому числі Державною міграційною службою України;
- представництво інтересів клієнта в судах із забезпеченням оплати судового збору та інших обов'язкових витрат, пов'язаних з придбанням або підтвердженням громадянства;
- адвокація як вивчення нових законодавчих і політичних ініціатив, а також посилення можливостей вдосконалення чинного законодавства про ЛГБ.

 

Пенсія у зв’язку з втратою годувальника

e-mail Друк PDF

Кому призначається пенсія:
• непрацездатним членам сім’ї померлого годувальника, які були на його утриманні, за наявності у годувальника на день смерті страхового стажу, який був би необхідний йому для призначення пенсії за III групою інвалідності, а в разі смерті пенсіонера або осіб, інвалідність яких настала в період проходження строкової військової служби, то пенсія по інвалідності призначається особі незалежно від наявності страхового стажу;
• дітям — незалежно від того, чи були вони на утриманні годувальника;
• батькам і чоловіку (дружині) померлого, які не були на його утриманні, якщо втратили джерело засобів до існування.
Хто вважається непрацездатним членом сім’ї :
— чоловік (дружина), батько, мати, якщо вони є інвалідами або досягли пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“;
—  діти (у тому числі діти, які народилися до спливу 10 місяців з дня смерті годувальника) померлого годувальника, які не досягли 18 років або старші цього віку, якщо вони стали інвалідами до досягнення 18 років.
— діти, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх навчальних закладах системи загальної середньої освіти, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах, — до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років, та діти-сироти — до досягнення ними 23 років незалежно від того, навчаються вони чи ні;
—  чоловік (дружина), а в разі їх відсутності — один з батьків або брат чи сестра, дідусь чи бабуся померлого годувальника незалежно від віку і працездатності, якщо він (вона) не працюють і зайняті доглядом за дитиною (дітьми) померлого годувальника до досягнення нею (ними) 8 років;
— усиновлені  діти мають право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника нарівні з рідними дітьми;
— пасинок і падчерка мають право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника нарівні з рідними дітьми, якщо вони не одержували аліментів від батьків;
— неповнолітні діти, які мають право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника, зберігають це право і в разі їх усиновлення
Які члени сім’ї вважаються такими, що були на утриманні померлого годувальника:
— були на повному утриманні померлого годувальника;
— одержували від померлого годувальника допомогу, що була для них постійним і основним джерелом засобів до існування;
— члени сім’ї померлого годувальника, для яких його допомога була постійним і основним джерелом засобів до існування, але які й самі одержували пенсію, мають право, за бажанням, перейти на пенсію у зв’язку з втратою годувальника.
Чи поширюється положення  Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“  що стосуються сім’ї померлого, на сім’ю особи, визнаної безвісно відсутньою або оголошеною померлою у встановленому законом порядку?
Так, положення Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“  що стосуються сім’ї померлого,  відповідно поширюються і на сім’ю особи, визнаної безвісно відсутньою або оголошеною померлою у встановленому законом порядку.
Строки призначення пенсії по втраті годувальника :
Пенсія у зв’язку з втратою годувальника призначається з дня, що настає за днем смерті годувальника, якщо звернення про призначення такого виду пенсії надійшло протягом 12 місяців з дня смерті годувальника.
Період, на якій призначається пенсія
Пенсія у зв’язку із втратою годувальника призначається на весь період, протягом якого член сім’ї померлого годувальника вважається непрацездатним а членам сім’ї, які досягли пенсійного віку — довічно.
Зміна розміру пенсії або припинення її виплати членам сім’ї здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому склалися обставини, що спричинили зміну розміру або припинення виплати пенсії.
Куди звертатися за призначенням пенсії по втраті годувальника:
До управління Пенсійного фонду України у районі, місті, районі у місті, а також у місті та районі за місцем проживання (реєстрації).

 

Пільги для багатодітних сімей

e-mail Друк PDF

Нагадаємо, що відповідно до Закону України «Про охорону дитинства», багатодітна сім’я – це сім’я, що складається з батьків (або одного з батьків) і трьох та більше дітей.
Згідно з частиною 3 статті 13 закону «Про охорону дитинства» для багатодітних родин передбачені такі пільги:
- Отримання житлоплощі в першу чергу (якщо у сім’ї троє і більше дітей);
- 50-відсоткова знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожного члена сім’ї, який постійно проживає в жилому приміщенні (будинку), та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю);
- 50-відсоткова знижка плати за користування комунальними послугами (газопостачання, електропостачання та інші послуги) та вартості скрапленого балонного газу для побутових потреб. Площа житла, на яку надається знижка при розрахунках плати за опалення, становить 21 кв. метр опалюваної площі на кожного члена сім’ї, який постійно проживає в жилому приміщенні (будинку), та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю;
- 50-відсоткова знижка вартості палива, у тому числі рідкого, у разі якщо відповідні будинки не мають центрального опалення;
- позачергове встановлення квартирних телефонів. Абонентна плата за користування квартирним телефоном встановлюється у розмірі 50 відсотків від затверджених тарифів.
Пільги щодо плати за користування житлом (квартирної плати), комунальними послугами та вартості палива надаються багатодітним сім’ям незалежно від виду житла та форми власності на нього.
Згідно з частиною 4 статті 13 закону «Про охорону дитинства», дитина з багатодітної сім’ї володіє такими правами:
1) право на безоплатне одержання ліків за рецептами лікарів;
2) щорічне медичне обстеження і диспансеризація в державних та комунальних закладах охорони здоров’я із залученням необхідних спеціалістів, а також компенсація витрат на зубопротезування;
3) першочергове обслуговування в лікувально-профілактичних закладах, аптеках та першочергова госпіталізація;
4) право на безкоштовний проїзд в будь-якому виді міського громадського транспорту, маршрутному таксі, автобусах, а також в поїздах і водних типах транспортних засобів, незалежно від маршруту і відстані;
5) безоплатні оздоровчі процедури і відпочинок в таборах і санаторіях (Закон України «Про відпочинок та оздоровлення дітей»).
Діти з багатодітних сімей, у складі яких є п’ятеро і більше дітей, а також особи віком від 18 до 23 років із таких сімей звільняються від плати за навчання у вищих навчальних закладах державної та комунальної форми власності усіх рівнів акредитації за умови, що певний освітньо-кваліфікаційний рівень вони здобувають вперше (згідно ч.10 ст.19 закону «Про охорону дитинства»).
Крім цього, окремі види пільги передбачені іншими законами, зокрема:
- матері, які народили п’ятеро і більше дітей та виховали їх до шестирічного віку, мають право на отримання пенсії за особливі заслуги перед Україною (при цьому враховуються діти, усиновлені в установленому законом порядку) у випадку виходу на пенсію за віком, за інвалідністю, по втраті годувальника та за вислугою років у розмірі від 35 до 40 відсотка прожиткового мінімуму (п. 1 ст. 1 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною»);
- жінці, яка працює і має двох або більше дітей віком до 15 років, або дитину-інваліда, або яка усиновила дитину; одинокій матері, батьку, який виховує дитину без матері (у тому числі й у разі тривалого перебування матері в лікувальному закладі), а також особі, яка взяла дитину під опіку, надається щорічно додаткова оплачувана відпустка тривалістю 10 календарних днів без урахування святкових і неробочих днів (ст. 182-1 Кодексу законів про працю України, ст. 19 Закону України «Про відпустки»). За наявності декількох підстав для надання цієї відпустки її загальна тривалість не може перевищувати 17 календарних днів. Ця відпустка надається понад щорічні відпустки і переноситься на інший період або продовжується у порядку, визначеному Кодексом законів про працю;
- платник податку, який має і виховує трьох або більше дітей, має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного на території України від одного працедавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 200% від половини суми мінімальної заробітної плати у розрахунку на кожну таку дитину (ст. 6 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).
- сім’ї, які мають п’ятьох і більше дітей, та у разі народження у однієї жінки одночасно трьох і більше дітей, мають право на позачергове отримання квартир або садибних (одноквартирних) житлових будинків із житлового фонду соціального призначення, а також позачергове право отримання житлового приміщення відповідно до ст. 46 Житлового кодексу України (ст. 11 Закону України «Про житловий фонд соціального призначення»).
Всі пільги багатодітним сім’ям в Україні повинні виплачуватися за державний або за регіональний рахунок. Але, перш ніж скористатися своїми правами, багатодітна мама або тато повинні будуть пройти дуже непростий і довгий шлях – відвідати не одну інстанцію і зібрати великий пакет документів. Справа в тому, що багатодітна сім’я повинна бути вписана до Єдиного Державного автоматизованого реєстру осіб.

 

Як отримати відомості з Державного земельного кадастру у формі довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території)?

e-mail Друк PDF

Звернувшись до центру надання адміністративних послуг, необхідно подати:
1) заяву про надання відомостей з Державного земельного кадастру;
2) документ, що підтверджує оплату послуг з надання довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), або засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з нього;
3) документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).
Заява з доданими документами подається заявником або уповноваженою ним особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.
Дана послуга є платною і становить 0,06 розміру мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому надається відповідна адміністративна послуга.
Оплата послуги здійснюється шляхом попереднього перерахування коштів через банки та/або відділення поштового зв’язку; підтвердженням оплати послуги є платіжне доручення або квитанція з відміткою банку чи відділення поштового зв’язку.
Слід зазначити, що у випадку звернення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування послуга є безоплатною.
Звертаємо увагу! Підставами для відмови у наданні послуги можуть бути:
˗ відсутність запитуваних відомостей в Державному земельному кадастрі;
˗ неналежність особи, що звернулася із заявою про надання відомостей з Державного земельного кадастру;
˗ не повний обсяг та/або невідповідність поданих документів вимогам, встановленим законом.
Протягом 10 робочих днів з дати реєстрації заяви про надання послуги Довідка, що містить узагальнену інформацію про землі (території) або повідомлення про відмову у її наданні видається заявнику (уповноваженій особі заявника) або надсилається поштою на адресу, вказану заявником у заяві.

 


Сторінка 4 з 11

Анонси подій

Підтримай Українську армію!
Зателефонуй або надішли смс на номер: 565, один дзвінок або СМС - 5 грн. - єдиний номер для всіх мобільних операторів.

Телефони “гарячих ліній” за якими громадяни можуть надавати інформацію про можливі загрози та факти порушень їх прав і свобод:
Макарівська райдержадміністрація: (04578) 5-14-44, Макарівське ВП Ірпінського ВП ГУНП в Київській області: (04578) 5-24-70, 5-12-70, 102; Народна самооборона Макарівського району: 068-838-81-98.

"Гаряча лінія"
При Макарівській районній державній адміністрації цілодобово діє «гаряча лінія» за телефоном: 5-14-44, що дає можливість громадянам України (в тому числі з АР Крим та східних областей країни) оперативно отримувати достовірну інформацію, відповіді на поставлені запитання.

"Телефон довіри"

При Макарівській районній державній адміністрації діє «телефон довіри» за телефоном: 5-35-55, з метою оперативного реагування на повідомлення громадян, невідкладного вжиття заходів до припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян.

Телефон «гарячої лінії» управління соціального захисту населення Макарівської районної державної адміністрації: 5-25-86

Центр надання адміністративних послуг при Макарівській районній державній адміністрації здійснює прийом суб’єктів звернення у понеділок, середу, п'ятницю, суботу з 8.30 до 15.30, у вівторок та четвер з 13.00 до 20.00, вихідний день: неділя.

Щосуботи, на центральних ринках смт Макарів та с. Бишів проходитимуть ярмаркові заходи. Запрошуються всі бажаючі.