Інформаційно-роз’яснювальні матеріали до постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 № 83 „Про посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги”

e-mail Друк PDF

З метою посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 № 83, якою передбачено запровадження нового виду допомоги на оплату комунальних послуг – компенсації додаткових витрат на оплату послуг газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у зв’язку з підвищенням цін і тарифів на ці послуги (далі – компенсація).
Фінансування витрат, пов’язаних з наданням населенню компенсації, здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот згідно з Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 р. № 256.
Компенсація призначається органами соціального захисту населення. Для призначення компенсації особа, яка зареєстрована у житловому приміщені, звертається із заявою до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації і надає довідку про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, а також довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні (крім довідок про розмір пенсії та соціальної допомоги), та пред’являє паспорт.
Право на отримання компенсації матимуть сім’ї, середньомісячний сукупний дохід яких за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, що визначається як сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення. До складу сім’ї включаються особи, які зареєстровані у житловому приміщенні (будинку).
Компенсація розраховується як різниця між розміром плати за вказані послуги у межах норм споживання (з урахуванням пільг та субсидії) після підвищення цін і тарифів на послуги та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на послуги. При цьому застосовується норма володіння чи користування загальною площею житла та норми споживання комунальних послуг, з урахуванням яких призначається субсидія.
Підприємства, що надають комунальні послуги (газопостачання, централізоване опалення та централізоване постачання гарячої води), на запит органів соціального захисту населення, подають у п’ятиденний строк з дня надходження запиту інформацію про:
- середньомісячний розмір плати за фактично спожиті комунальні послуги у межах норм споживання (з урахуванням пільг та субсидій, які надавалися відповідно до законодавства) до зміни цін і тарифів на комунальні послуги — окремо для опалювального та неопалювального періоду;
- розмір плати за комунальні послуги виходячи з фактичного обсягу середньомісячного споживання комунальних послуг у попередньому періоді у межах норм споживання (з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства) після зміни цін і тарифів на комунальні послуги — окремо для опалювального та неопалювального періодів.
Розрахунок компенсації здійснюється органами соціального захисту населення у десятиденний строк після надходження відповідної інформації.
Компенсація розраховується з місяця звернення за її наданням до завершення опалювального періоду 2014 — 2015 років. Якщо звернення за наданням компенсації надійшло протягом трьох місяців з дня набрання чинності постанови, за бажанням заявника компенсація може бути призначена з травня 2014 року.
Розмір призначеної компенсації щомісяця перераховується підприємствам, що надають комунальні послуги, і зараховується на особові рахунки заявника.
Після прийняття рішення про надання компенсації орган соціального захисту населення інформує про це заявника шляхом надсилання повідомлення, в якому зазначається розмір компенсації та період надання такої компенсації.
Органи соціального захисту населення формують щодо кожного отримувача компенсації справу, в якій зберігаються матеріали, необхідні для призначення компенсації, та розрахунки її розміру.
Обласним державним адміністраціям доручено забезпечити за участю органів місцевого самоврядування організацію та координацію діяльності структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, житлово-комунального господарства, газо- та енергопостачальних організацій з надання компенсації, а також подання підприємствами, що надають вказані послуги, органам соціального захисту населення інформації про розміри плати за комунальні послуги для надання компенсації.

Методичні рекомендації
щодо застосування окремих норм постанови Кабінету Міністрів України від
05.04.2014 № 83 „Про посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги”


Стосовно права на отримання компенсації
Право на отримання компенсації матимуть сім’ї, у яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, що визначається як сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення. До складу сім’ї включаються особи, які зареєстровані у житловому приміщенні (будинку).
Зазначений прожитковий мінімум сім’ї буде визначатися окремо для кожної сім’ї залежно від її складу.
У разі коли будь-хто з працездатних членів сім’ї надає інформацію про відсутність доходів за будь-який місяць протягом періоду, за який визначається сукупний дохід, до розрахунку приймається дохід такого члена сім’ї на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Встановлені прожиткові мінімуми (з 1 січня 2014 року):
для дітей віком до 6 років - 1032 грн;
для дітей віком від 6 до 18 років - 1286 грн;
для працездатних осіб - 1218 грн;
для осіб, які втратили працездатність - 949 гривень.
Розрахунок сукупного доходу сім’ї для призначення компенсації провадиться відповідно до Методики обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої наказом Мінпраці, Мінекономіки, Мінфіну, Держстату, Держкоммолодьспорту від 15.11.2001 № 486/202/524/455/3370.
Приклад: сім’я з чотирьох осіб (чоловік, дружина, одна дитина віком 6 років, друга – від 6 до 18 років). Заробітна плата чоловіка та дружини складає 4 500 грн. на місяць. Прожитковий мінімум для сім’ї становить 4 764 грн (1218 грн*2 особи +1286 грн + 1032 грн). Дохід сім’ї менший за прожитковий мінімум для сім’ї. Сім’я  має право на компенсацію.

Хто може звернутися за призначенням компенсації?
Особа, яка зареєстрована у житловому приміщенні (будинку).


Стосовно розрахунку розміру компенсації
Компенсація розраховується як різниця між розміром плати за послуги газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у межах норм споживання (з урахуванням пільг та субсидії) після підвищення цін і тарифів на послуги та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на послуги.
Компенсацію не отримають сім’ї, які одержували і будуть одержувати житлові субсидії, оскільки вони продовжуватимуть сплачувати 10 або 15 % своїх доходів.
Для сімей, які набудуть право на субсидію, і матимуть право на одержання компенсації після підвищення цін і тарифів, розмір компенсації буде розраховуватися як різниця між розміром обов’язкової плати за послуги і розміром плати за такі послуги, який сім’я сплачувала до зміни тарифів.
Сім’ї, які не отримають субсидію, оскільки їх розмір плати за послуги не перевищуватиме 10 або 15 відсотків доходів, отримають компенсацію у розмірі 100 відсотків збільшення плати за послуги в межах норм споживання.

Приклад 1.
Сім’я з двох непрацездатних осіб проживає у 2-кімнатній квартирі площею 47 м2 багатоквартирного будинку з централізованим опаленням і гарячим водопостачанням.
Середньомісячний дохід сім’ї становить 2 500 грн на місяць.
Розмір платежу за житлово-комунальні послуги до підвищення цін і тарифів становив 400 грн на місяць.
Розмір обов’язкової плати сім’ї становить 250 грн на місяць (10 % від доходу).
Така сім’я одержує житлову субсидію у розмірі – 150 грн на місяць (400 грн – 250 грн).
З урахуванням підвищення тарифів на теплову енергію і на природний газ для приготування їжі платіж сім’ї становитиме 500 грн на місяць.
Оскільки середньомісячний дохід сім’ї не зміниться розмір обов’язкової плати сім’ї становитиме 250 грн на місяць (10 % від доходу).
Для такої сім’ї на 100 грн збільшиться розмір житлової субсидії і становитиме 250 грн на місяць (500 грн – 250 грн).
Тобто, зазначена сім’я не відчує підвищення цін і тарифів, оскільки платила і платитиме 10 % від свого доходу.

Приклад 2.
Сім’я з чотирьох осіб у складі двох дорослих та двох дітей проживає у 2-кімнатній квартирі площею 47 м2 багатоквартирного будинку з централізованим опаленням і газовою колонкою.
Середньомісячний дохід сім’ї становить 3 700 грн на місяць.
Розмір платежу за житлово-комунальні послуги до підвищення цін і тарифів становив 350 грн на місяць.
Розмір обов’язкової плати сім’ї становить 370 грн на місяць (10 % від доходу, оскільки до складу сім'ї входять діти і дохід на особу менше прожиткового мінімуму).
Така сім’я не одержує житлову субсидію, оскільки розмір її платежу з урахуванням пільг не перевищує 10 % доходу.
З урахуванням підвищення тарифів на теплову енергію і на природний газ для приготування їжі і підігрів води платіж сім’ї становитиме 450 грн на місяць.
Оскільки середньомісячний дохід сім’ї не зміниться, вона отримає субсидію у розмірі 80 грн на місяць (450 грн – 370 грн), а також компенсацію у розмірі 20 грн на місяць (370 грн розмір платежу з урахуванням субсидії – 350 грн розмір платежу до підвищення тарифів).
Тобто, зазначена сім’я також не відчує підвищення цін і тарифів, оскільки отримає субсидію і компенсацію та платитиме за житлово-комунальні послуги на рівні як до підвищення цін і тарифів.

Приклад 3.
Сім’я з чотирьох осіб у складі двох дорослих (один із них має право на 50% пільгу) та двох дітей проживає у сільській місцевості в приватному будинку площею 80 м2 і використовує природний газ для опалення, підігріву води та приготування їжі.
Середньомісячний дохід сім’ї становить 3 700 грн на місяць.
Розмір платежу за житлово-комунальні послуги в опалювальний період до підвищення цін і тарифів становив 600 грн на місяць без пільг і 300 грн з урахуванням пільг.
Розмір обов’язкової плати сім’ї становить 370 грн на місяць (10 % від доходу, оскільки до складу сім'ї входять діти і дохід на особу менше прожиткового мінімуму).
Така сім’я не одержує житлову субсидію, оскільки розмір її платежу з урахуванням пільг не перевищує 10 % доходу.
З урахуванням підвищення ціни на природний газ розмір платежу з урахуванням пільг становитиме 510 грн на місяць.
Оскільки середньомісячний дохід сім’ї не зміниться вона отримає субсидію у розмірі 140 грн на місяць (510 грн – 370 грн), а також компенсацію у розмірі 70 грн на місяць (370 грн розмір платежу з урахуванням субсидії – 300 грн розмір платежу до підвищення тарифів).

Приклад 4.
Сім’я з п’яти осіб у складі двох дорослих, двох дітей та непрацездатної особи проживає у 2 кімнатній квартирі площею 47 м2 багатоквартирного будинку з індивідуальним опаленням і газовою колонкою.
Середньомісячний дохід сім’ї становить 4 500 грн на місяць.
Розмір платежу за житлово-комунальні послуги до підвищення цін і тарифів в опалювальний період становив 320 грн на місяць.
Розмір обов’язкової плати сім’ї становить 450 грн на місяць (10 % від доходу, оскільки до складу сім'ї входять діти і дохід на особу менше прожиткового мінімуму).
Така сім’я не одержує житлову субсидію, оскільки розмір її платежу не перевищує 10 % доходу.
З урахуванням підвищення ціни на природний газ розмір платежу становитиме 440 грн. на місяць.
Оскільки розмір платежу сім’ї з урахуванням пільг не перевищує 10 % доходу, вона не отримає субсидію, але отримає компенсацію у розмірі 120 грн на місяць (440 грн розмір платежу після підвищення цін і тарифів – 320 грн розмір платежу до такого підвищення).

Приклад 5.
Сім’я з трьох осіб у складі двох працездатних осіб (один з них не працює через відсутність роботи) та непрацездатної особи проживає у сільській місцевості в приватному будинку площею 70 м2 і використовує природний газ для опалення, підігріву води та приготування їжі.
Середньомісячний дохід сім’ї становить 3 500 грн на місяць (з урахуванням доходу у розмірі 1 218 грн для непрацюючої працездатної особи).
Розмір платежу за житлово-комунальні послуги до підвищення цін і тарифів становив 500 грн. на місяць.
Розмір обов’язкової плати сім’ї становить 525 грн на місяць (15 % від доходу).
Така сім’я не одержує житлову субсидію, оскільки розмір її платежу з урахуванням пільг не перевищує 15 % доходу.
З урахуванням підвищення ціни на природний газ розмір платежу з урахуванням пільг становитиме 775 грн на місяць.
Оскільки середньомісячний дохід сім’ї не зміниться, вона могла б отримати субсидію у розмірі 250 грн на місяць (775 грн – 525 грн), а також компенсацію у розмірі 25 грн. на місяць (525 грн розмір платежу з урахуванням субсидії – 500 грн розмір платежу до підвищення тарифів).
Але оскільки до складу сім’ї входять працездатні особи, які не працюють, вона не матиме права на субсидію на загальних підставах і отримає лише компенсацію у розмірі 275 грн на місяць (775 грн розмір платежу після підвищення цін і тарифів – 500 грн розмір платежу до підвищення тарифів).

Особливі умови призначення компенсацій:
1. При призначенні компенсації не враховується майновий стан сім’ї, як це здійснюється при призначенні житлової субсидії, зокрема:
- наявність у володінні (користуванні) більш ніж одного житлового приміщення, більш ніж двох транспортних засобів;
- здача в найм або оренду житлового приміщення;
- наявність додаткових незадекларованих джерел для існування;
- купівля майна, товарів, оплату послуг на суму понад 10 прожиткових мінімумів.
2. При розрахунку компенсації застосовуються норма володіння чи користування загальною площею житла та норми споживання комунальних послуг, з урахуванням яких призначається субсидія. Призначення компенсації на загальну/збільшену понад норму площу житла не передбачено.
3. Компенсація призначається виходячи з середніх обсягів споживання послуг за попередній період і не перераховується відповідно до фактично спожитих обсягів послуг.

Інформація щодо нової  адресної програми Уряду для соціальної підтримки малозабезпечених сімей при оплаті житлово-комунальних послуг (компенсація додаткових витрат сімей)


1. Право на призначення компенсації мають сім'ї, середньомісячний сукупний дохід яких (за попередні шість місяців) не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї. Прожитковий мінімум сім’ї дорівнює сумі прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї (відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення).
Приклад: сім’я з чотирьох осіб (чоловік, дружина, одна дитина віком до 6 років, а друга - від 6 до 18 років). Заробітна плата чоловіка та його дружини складає 4500 грн. на місяць. Прожитковий мінімум для сім'ї становить 4764 грн. (1218 грн.*2 особи + 1286 грн. + 1032 грн.). Дохід сім'ї менший за прожитковий мінімум для сім'ї. Сім'я має право на компенсацію.

2. Для призначення компенсації потрібно звернутися із відповідною заявою до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації.
У 10-денний термін після подання заяви заявнику надсилається повідомлення щодо прийнятого рішення про призначення компенсації та її розмір.

3. Для призначення компенсації разом із заявою необхідно надати:
3.1. Довідку про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб
3.2.Довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні (будинку).

4. Розмір компенсації визначається як різниця між розміром плати за послуги (у межах норм споживання) після підвищення цін і тарифів та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на послуги.
Приклад: до підвищення цін і тарифів на природний газ і теплову енергію (до 1 травня 2014 року) сім’я сплачувала за ці послуги 300 грн. на місяць, а після підвищення – 400 грн. Розмір щомісячної компенсації становить 100 гривень.

5. Компенсації розраховується з місяця звернення за її наданням до завершення опалювального періоду 2014-2015 року
Розмір призначеної компенсації перераховується щомісяця підприємствам, що надають комунальні послуги, і зараховується на особові рахунки заявника.

ВАЖЛИВО:
Компенсація надається на безповоротній основі, її отримання не пов’язане із зміною форми власності житла і не тягне за собою таку зміну.
Для одержання компенсації сім’я має сплачувати свою частину платежу за комунальні послуги, у іншому випадку - надання компенсації припиняється.

 

Анонси подій

Підтримай Українську армію!
Зателефонуй або надішли смс на номер: 565, один дзвінок або СМС - 5 грн. - єдиний номер для всіх мобільних операторів.

Телефони “гарячих ліній” за якими громадяни можуть надавати інформацію про можливі загрози та факти порушень їх прав і свобод:
Макарівська райдержадміністрація: (04578) 5-14-44, Макарівське ВП Ірпінського ВП ГУНП в Київській області: (04578) 5-24-70, 5-12-70, 102; Народна самооборона Макарівського району: 068-838-81-98.

"Гаряча лінія"
При Макарівській районній державній адміністрації цілодобово діє «гаряча лінія» за телефоном: 5-14-44, що дає можливість громадянам України (в тому числі з АР Крим та східних областей країни) оперативно отримувати достовірну інформацію, відповіді на поставлені запитання.

"Телефон довіри"

При Макарівській районній державній адміністрації діє «телефон довіри» за телефоном: 5-35-55, з метою оперативного реагування на повідомлення громадян, невідкладного вжиття заходів до припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян.

Телефон «гарячої лінії» управління соціального захисту населення Макарівської районної державної адміністрації: 5-25-86

Центр надання адміністративних послуг при Макарівській районній державній адміністрації здійснює прийом суб’єктів звернення у понеділок, середу, п'ятницю, суботу з 8.30 до 15.30, у вівторок та четвер з 13.00 до 20.00, вихідний день: неділя.

Щосуботи, на центральних ринках смт Макарів та с. Бишів проходитимуть ярмаркові заходи. Запрошуються всі бажаючі.